Boekhouden hoeft niet meer!

  1. Informeer al je leveranciers dat je hun facturen alleen nog per e-mail wilt ontvangen.

    Laat de facturen rechtstreeks sturen naar het e-mailadres dat je van je accountant doorkrijgt  of upload ze in de dropbox die je accountant met je deelt.

  2. Vraag je accountant om 1x per maand een betaallijst voor je klaar te zetten.

    Hier kun jij aangeven wat je wilt betalen, je kunt de onderliggende facturen meteen inzien, je klikt de posten aan die je wilt betalen en fiatteert de lijst in je internetbankieren.

  3. Schaf een zakelijke creditcard aan en betaal er al je kleine uitgaven mee

    Dat betekent dat er maar 1 afschrijving per maand plaatsvindt in plaats van heel veel kleine afschrijvingen aan kleine bedragen. Pin dus niet meer, maar betaal cash of met de creditcard

  4. Stop al je bonnetjes in een envelop en lever ze 1x per kwartaal aan bij je accountant

    Jouw accountant zorgt dat deze kleine posten in totalen worden verwerkt. Als je niet pint, maar alleen met je creditacrd, cash of privé betaalt, kost je dat niet veel om uit te besteden.

  5. Schaf de MKB-Brandstofpas aan.

    Dan heb je 1 totaalfactuur per maand die je automatisch naar het e-mailadres van je accountant laat sturen.

  6. Neem een bank die een directe koppeling met je online boekhoudsoftware heeft

    De bankafschriften komen dan automatisch in je boekhouding, je hoeft verder niets te doen. De ABNAMRO bank is hierin koploper.

  7. Mail je facturen automatisch in CC naar het e-mailadres of laat je accountant voor je instellen hoe je makkelijk en snel facturen kunt maken in zijn online systeem.

  8. Bepaal of je accountant je 1x per maand of 1x per kwartaal moet benaderen.

    Om door te nemen hoe je ervoor staat en wat je als ondernemer kunt doen om nog beter te ondernemen. De frequentie is afhankelijk van jouw bedrijfsactiviteiten.

 

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met jouw online adviseur via

www.OAMKB.nl of via info@oamkb.nl